Femina, autentični ženski zvuk iz Patagonije

Fémina je eklektični bend iz Patagonije koji slobodno pliva između kumbije, kandombea, rumbe, fanka, regea, ćakarere, sambe, roka i bolera. Ovaj trio koji čine Sofija Truko (glas, gitara, ronroko), Klara Miljoli (glas) i Klara Truko (glas, perkusije) počinje 2004. godine da piše rep stihove na španskom, kao i subverzivne tekstove pesama, u kojima se suočavaju sa različitim društvenim pitanjima.

Vrenenom je grupa pridruživala različite elemente svojoj zvučnoj DNK koji hrane njihove kompozicije. Sada, nakon što su objavile dva studijska albuma (Deshice de mí, 2011 i Traspasa en 2014), njihovi nastupi uživo stapaju poeziju i brejk bit, sa teatralnim interpretacijama i ritmovima koji vuku korene iz različitih geografskih širina.

U nastavku pročitajte kratak intervju sa devojkama poreklom iz mesta San Martin de los Andes u Argentini.

Nastup benda Fémina na KEXP

 

Koliko mislite da poštanski kod utiče na muziku koji pravite? Mislite da vaše poreklo koje vodi iz San Martin de los Andes utiče na to da budete bend koji spaja tolike žanrove?  

Naravno, obožavamo našu zemlju i odande dolazi deo narodne ili folklorne muzike. Ali uvek smo bile u potrazi za još nečim, za novim zvucima. Iz nekog razloga smo završile živeći u Buenos Ajresu toliko godina, kako bismo se nahranile i tom energijom. Kako jedno mesto tako i drugo imaju udela u našem umetničkom i ličnom obrazovanju, otud mešavina stilova.

 

Uživo izvodite pesme i sa plesnim tačkama, kao što je brejkdens, kako je do ovoga došlo u bendu Femina?

Dolazimo iz sveta plesa, pozorišta i plastičnih umetnosti (svaka od nas se razvijala na nekom od ovih polja), dok se nismo u potpunosti posvetile muzici. Obrazovale smo se kroz različite discipline i danas smo veoma zahvalne na tome, jer je to ono što hrani muziku i proširuje je kako ne bi bila samo zvučno putovanje. Ono što želimo da iskažemo činimo kroz zvuke, gestove, pokrete, teksture, boje i odeću: želimo da se uključe sva čula. Tako to biva kod nas, prirodno, takve smo oduvek bile.

 

U početku ste bile pod velikim uticajem nadrealne poezije pesnika kao što su Alehandra Pisarnik, Oliverio Hirondo i Roberto Huaros, kako ste preoblikovale te uticaje da funkcionišu u kontekstu hiphopa?

Na početku smo htele da se bavimo repom, jer smo to slušale bez prestanka, transkribovale smo tekstove repera koji su nam se sviđali, kako bismo ih naučili i vežbali različite metrike. Dok smo komponovale naše pesme, počele smo da pišemo rime sa tehnikama nadrealističkog stila, po principu vežbe, igre, kako bismo otvorile različite lirske mogućnosti. Mnogo čitamo poeziju, ona nam bogati  jezik i preciznost da se izrazimo određenim rečima.

 

Teme Femine govore o tome šta se dešava ženama koje nisu feministkinje. Kakvo je vaše mišljenje o feminizmu kao stavu pred životom?

Osećamo se kao glasnogovornice mnogih žena koje se poistovećuju sa onim što govorimo. Imamo sreću da raspolažemo prostorom i platformom da to radimo i istovremeno da nas slušaju. Govorimo o ženi jer to očito jesmo, kao žene nosimo u krvi i ćelijskoj memoriji godine i godine istorije u kojoj je ženski rod mnogo patio i i dalje pati. Govorimo uvek iz ljubavi i iz hrabrosti… prema ženama, naravno, i prema čovečanstvu uopšte.

femina1

Fotografija preuzeta sa sajta: http://mybeautifulair.com

Solo gitare u pesmi “El Guacho” je mnogo dobar. Koji su gitaristi najviše uticali na vas?

Ima toliko neverovatnih gitarista, na prvu loptu mi padaju na pamet Ves Montgomeri, Pako de Lusija, Hendriks, Džek Vajt, Ali Farka, Gran Flako Spineta, Peti Smit, Pi Džej Harvi, u poslednje vreme mi se mnogo sviđa kako svira Sen Vinsen.

 

Šta mislite, po čemu se razlikuju vaš debi album Deshice de mí y Traspasa?

Traspasa ima čvršći zvuk, definisaniji. Na albumu Deshice de mí smo još uvek tražile kako da zvučimo, koje instrumente da koristimo, itd. Takođe, na albumu Traspasa smo imale konsolidovan bend, sve zajedno smo radile na aranžmanu. Međutim, za Deshice smo zvale različite muzičare da dodaju nešto svoje i komplementiraju zvuk, ali smo na produkciji radile usput.



Išle ste na turneju po Evropi i sada posećujete SAD prvi put. Kako vašu muziku doživljavaju ove dve tako različite publike?

Bile su to dve potpuno drugačije turneje. Takođe smo bile u Meksiku prošle godine, ali ovo je prva kompleksna turneja. Za početak, svirale smo na mnogo world music festivala, gde su ljudi spremniji da slušaju. Na drugim turnejama bili su to manji nastupi, u barovima, improvizovani. Ovog puta, u SAD osetile smo se udobno, ljudi su odgovorili otvoreno i ljubazno.

Ako je nešto postalo uobičajeno poslednjih godina, to je snaga žene u celoj Latinskoj Americi, ima sve više žena koje prave neverovatnu muziku. Da li se osećate kao deo jednog takvog pokreta?

Da, naravno, mi smo tri žene koje rade/zvuče za to već 12 godina! Mnogo je dobro što se to dešava, očito je jedna takva potreba izašla na svetlo, eksplodirala je. I ima još prostora da se dešava, prostor koji smo vremenom stvarale. Mnogo je važno. Moć žena je zakon!

 

Za koje elemente vaše muzike biste rekli da su inovativni u globalnom muzičkom kontekstu?

Upravo ono o čemu smo ranije pričali, jedinstvo različitih formi da se izrazi ista stvar. To kako izlazimo da pevamo naše pesme, zato stalno insistiramo na tome da se ne slušaju samo diskovi, već da se ljudi približe da podele koncert sa nama. Jer je to jedno dobro putovanje, kako kaže prva pesma sa albuma Traspasa. Kao i to kako stapamo stilove i zvukove sa rečima koje biramo, koje ponekad mogu da budu vrlo složene i duboke, a nekad vesele, radosne i jednostavne.


Koji su planovi za bend kada se završi turneja? Završavate li treći studijski album?

Već imamo nacrt, pre-produkciju. Sada je došao trenutak da odlučimo kako će zvučati, ko će ga producirati. Već smo snimile neke stvari sa raznim prijateljima producentima, ali tražimo producenta koji će da obradi ceo disk. Zamisao je da se u korenu vratimo onome kako je Femina počela tamo oko 2004. združujući digitalne zvuke sa našim instrumentima i da nastavimo da otvaramo mogućnosti zvuka.

***

Pročitaj u originalu: http://bit.ly/femina-argentina
Autor teksta: Visente Hauregi

Prevela i prilagodila: Tamara Nikolić

Anuncios

2 comentarios en “Femina, autentični ženski zvuk iz Patagonije

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s