Ženski emotikoni koji nemaju nikakve veze sa flamenko plesačicom sa Whatsapp-a

„Uobičajeni emodži su OK. Korisni su pri izražavanju, ali su veoma jednostavni.“ Džo Retklif je još jedna od onih koji u svojim razgovorima na Whatsapp-u i društvenim mrežama koriste majmunčića koji prekriva oči ili lice koje umire od smeha. Premda su joj se isti ponekad ispostavili nedovoljnim. Kako da iskaže ono što oseća kada je zatrpana obavezama ili u PMS-u?

Stoga se britanska ilustratorka i animatorka bacila na kreiranje sopstvenih emotikona: Femodžija. „Osmišljeni su kako bi žene putem emodžija mogle na adekvatniji način da iskažu svoja osećanja. Ako si srećna, tužna, osećaš se seksi, puna si energije ili te “tresu” hormoni, postoji Femodži koji će ti poslužiti da to i iskažeš svom krugu prijatelja.“

Retklifova nam putem mejla priča da se ideja javila početkom 2015. kada je radila („i živela“) sa Dženin Lav, osnivačem Stila kozmetike, koju smatra „prijateljicom i mentorkom“. „Radile smo na novoj aplikaciji za firmu kada mi je palo na pamet da napravim sopstevenu liniju emodžija. Tada sam stupila u kontakt sa velikim animatorom i diveloperima koji su mi pomogli da to sprovedem u delo“.

Na veb-stranici Femodžija se sledi zamisao Retklifove da se jednog dana omogući iskazivanje svake emocije ili situacije, kakva god ona bila, jednim od ovih simbolčića. „Ovom aplikacijom možeš grafički da pokažeš da si zadovoljna, da ti je probilo, da ti se pije ili da ispoljiš emocije umerenog intenziteta“.

„Šteta što tehnologija još uvek nije u dovoljnoj meri na raspolaganju svima onima koji u datom trenutku imaju potrebu da naprave emotikon kako bi iskazali ono što osećaju“, dodaje.

Nije li trenutak da emodži sada, kada žene dobijaju priznanja i postaju uočljivije više nego ikada pre, počnu da odslikavaju ključnu ulogu koju imaju u svim životnim sferama i u svakoj profesiji?

Kaže da još uvek nema neophodne povratne informacije kako bi znala kako je aplikacija prihvaćena, mada tvrdi da su je mnogi njeni drugovi već skinuli. „Pretpostavljam da ima više žena nego muškaraca među korisnicama. A i zbog toga što mi, žene, češće koristimo emotikone od muškaraca“. Retklifova ne odbacuje mogućnost da se izbace i unisex emodži kada se i muškarci budu angažovali na ovu temu.

Iako je procena ilustratorke o porastu upotrebe emotikona od stane žena potvrđena raznim studijama, izgleda da diveloperi to nisu uzeli u obzir. Na paleti emodžija o stručnjacima na Whatsapp-u, na primer, žene donedavno nisu bile zastupljenene u odgovarajućoj meri.

Prošle godine je jedna poznata multinacionalna kompanija pokrenula kampanju nakon ankete sprovedene među devojčicama i ženama koje su osudile nedovolju zastupljenost ženske figure u ovoj vrsti ikonografije. Nekoliko meseci kasnije Gugl je predložio 13 novih emodžija koji predstavljaju žene u raznim profesionalnim ulogama poput inženjerke, vodoinstalaterke ili poljoprivrednice, između ostalih. („Nije li trenutak da emodžiji sada, kada žene dobijaju priznanja i postaju uočljivije više nego ikada pre, počnu da odslikavaju ključnu ulogu koju imaju u svim životnim sferama i u svakoj profesiji?“, objavili su developeri u svojom predlogu).

 Unicode će kasnije, u svojoj novoj verziji, među ostale ženske emotikone dodati Baba Mrazicu ili ikonicu sličnu Džonu Travolti u Groznici subotnje večeri, kao mušku verziju flameko plesačice.

Za još ideja za ženske emodžije posetite sajt časopisa Yorokubu.

Link do portala: http://www.yorokobu.es/emojis-femeninos-nada-tienen-ver-la-flamenca-del-whatsapp/
Autorka teksta: Hema Losano

Prevela sa španskog: Ljubica Bardak

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s